lördag 7 juli 2012

Tjänsteresan är slut, vardagen tar över igen!

Eftersom jag var hyggligt trött efter flygresan igår var jag tvungen att hitta på något att göra för att inte somna till Bolibompa. Och som alla vet är shopping bästa medicinen mot trötthet!

Så jag tog en turkdusch, drog en tops under ögonen, konstaterade att mitt hår såg ut som en enda stor dread lock och var utom all räddning,  hoppade in i min lilla bil och åkte till Siba.
Siba en fredagskväll kl 18 är ungefär lika välbesökt som Gobi-öknen en dag i december.

Glider fram till en liten söt sak och bestämmer mig rätt snabbt för att slå till på varan i fråga. När alla formaliteter ska fyllas i försöker sig den lilla killen på att göra två saker samtidigt dvs skriva i min adress samt fråga om jag skulle ut och rulla hatt senare.  Jag svarade trött att jag precis kommit hem från en lång resa och nu skulle hem och sova. Han blev lite nyfiken och ställde följdfrågor som: Vad hade jag gjort där? Vad jag jobbade med?
När jag svarade blev lillkillens ögon stora som tefat, han tyckte det lät himla spännande.

Hade jag nu varit vid mina sinnes fulla bruk hade jag naturligtvis replikerat med:
"Visst är det spännande, jag kan berätta mer över en kopp kaffe - du har ju mitt nummer"

Men jag såg ut, kände mig och tänkte som en överkörd grävling.

Måste kanske åka tillbaka och titta på den där billiga tv´n idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar