söndag 8 juli 2012

Snygga vänner


Jag älskar mina vänner, alltid och högt, men det finns tillfällen när ens vänner kan få en att känna sig stor, ful och klumpig. De gör det inte med flit det är bara det att de är så in i bombens vackra!

Bland mina närmaste vänner är jag den som är "störst" dvs längst och bredast. Ibland känner jag mig som en amason som är på väg ut i djungeln med pilbågen i högsta hugg i jämförelse med mina kortare, smala och fantastiska vänner. Men om jag hela tiden ska känna mig som den fula och tjocka kommer jag aldrig att få ligga! Så jag har helt enkelt bestämt mig för att aldrig jämföra mig med mina vänner, vi är olika till sätt, personlighet och utseende, och en kille som är intresserad av mig gillar min typ inte min väns typ. Så för att förklara det här lite närmre tar jag till fotbollstermer:

Vissa spelare vill spela i den italienska ligan, andra i den engelska. Det är exakt samma nivå på ligorna men det är något som lockar i den ena eller andra som gör att spelaren dras till den.

Jag är inte snyggare eller fulare än någon av mina vänner men vi spelar i olika ligor. Vi är vänner för att vi är fantastiska människor som har ett utbyte av att umgås och vi är alla i den högsta serien.

Så nästa gång du går ut och känner dig underlägsen din vän - gör inte det!  Så länge ni inte har samma hårfärg, kroppstyp, personlighet och kläder finns det verkligen ingen anledning att jämföra er.

Du är du, och du är alltid vacker! Så ut och hitta spelare som dras till just din liga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar