lördag 28 juli 2012

Om när två världar möts

Idag har jag umgåtts med tre underbara tjejer, vi har solat, skrattat och ätit. Det har varit en fantastisk dag helt enkelt som avslutades med en (för vissa) tre-rätters middag på stan.

När vi rundade av tänkte jag fortsätta kvällen med min käre två-meters vän och hans polare som också var ute. Så på torget slog vi våra påsar ihop och för mig blev det en kulturkrock - tre über-fulla killar möter tre über-nyktra tjejer och jag står halvfull i mitten.
Känslan när dessa två världar möttes var kort och gott - herregud, umgås jag med idioter?!
Killarna visade sig inte från sin bästa sida och jag skämdes en aning, eller ja, rätt mycket faktiskt.
Tänkt så konstigt det kan bli när man ska försöka sammanföra två helt olika grupper!
Plötsligt förstår jag varför vissa fester floppar totalt när man försöker få folk som bara har en eller två gemensamma vänner att ha kul, de har helt enkelt inte valt att umgås de är bara där för en persons skull och en person kan ha HELT olika kontaktnät/vänner.

Det blev en sån chock för mig att jag var tvungen att gå hem och krypa ner i sängen!
God natt på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar