söndag 15 juli 2012

Jag lever!

Men ålder börjar ta ut sin rätt så efter två utekvällar och en hel dag med barnvaktande m.m. så somnade jag gott kl 20 igår och vaknade 8.30 i morse. Pensionärsvarning på den!

Så här kommer min fredagskväll i detalj, håll i er, det blir ett låååååångt inlägg:

Jag och killkompisen bestämde att vi skulle gå ut och käka tillsammans med en av hans kompisar men innan dess träffades vi hemma och drack lite vin. Eller ja, jag fick i mig en hel flaska vin och middagen serverades en aningens sent - kl 23.30 på torgets korvmoj, inte riktigt vad jag förväntade mig men det var svårt att hitta ett öppet kök vid den tiden...

Äny wäy...
Hemma i vardagsrummet vill min annars så buttre vän dansa med mig. Hela jävla tiden. Jag fick inte en lugn stund! Och så hände det, hans hångelblick tändes och så kysste HAN mig. VI kysstes INTE. Mina tänder var som en skyddande mur mot hans tunga.
Samtidigt står hans vän och klappar i händerna och hojtar "Jag visste att ni skulle hångla ikväll!!!". Jag påpekade då att jag INTE kysste honom.

Till slut lyckades vi få våra stora rumpor ner på stan.
På väg mot korvmojjen kommer det en liten yngling fram till mig, skulle gissa på att han knappt var 18 år men vad vet jag? Jag ser ju inte skillnad på en 20-åring och en 30-åring längre...
Well, han tar iallafall min hand och börjar skaka den frenetiskt och konversationen går ungefär så här:

- Ehhh, öhhh, vad heter du??


- Marina


- Ehh, öhhh, asså, fan, du är så snygg...


- Oj! Tack!


- Öhhh, ehhh, ja, asså, det ser ut som att du satt på dig något från en uteservering.

Whaaaaat??? Jag bar inte runt på nån stol och hade ingen fleecefilt på mig.

Fast han kanske sa "Jag såg dig när jag satt på uteserveringen"? Jag hörde fasen inte -tror att det är åldern igen.

Lämnade ynglingen efter det och tog flykten mot korvmojjen och mina boys.

Men jag måste hålla med honom, jag var riktigt snygg och det strålade om mig, det syntes helt enkelt att jag trivdes med mig själv. Det bästa av allt är att jag inte ens ansträngt mig, en tubtopp, ett par tajta jeans, heels, håret i en knut och två lager mascara var allt som behövdes! Happy happy!

Så tillbaka till huvudspåret;
Till slut hamnade vi på ett dansställe där min killkompis fortsatte att incistera på att vi skulle dansa, så jag dansa järnet med uppmärksamheten från två killar, jag var nöjd med den situationen. Efter ett tag väser kompisens kompis efter att ha kollat gillande på mig ett bra tag "Fasen, hade jag bara varit singel..." Jag tolkar det som att han trodde att vi skulle kunna få till det om han var singel, ehhh, skulle inte tro det!

Hångelblicken på min kära vän kopplades åter igen på och den här gången släppte han mig inte med blicken. Sen började han växla mellan hångelblicken och puppy eyes. Han tog mina händer och drog mig tätt tätt intill.
Nånstans där kände jag bara "släpp ut mig!!!!" så jag banade väg och gick ut. På vägen grabbar han tag i mig och börjar äta upp min kind! Den jäkeln facerapade mig IRL!!! Slinker undan och går ut. Gissa vem som följer efter?
Sen börjar de stora övertalningsförsöken. "Kom igen, var inte så tråkig" "Kom nu" "Jag vet att du vill" och när jag bara säger "nej" "nej" "ehh nej" "NEJ" kommer han starkaste försök "Du törs inte! Sluta vara en sån fegis!" Asså, att kalla någon fegis är inte det hetaste man kan göra, det är bara desperat, men han håller mig i ett järngrepp så jag frågar "Varför? Varför ska vi hångla?" hans förmåga att argumentera är på topp så jag får ett "Varför inte?" tillbaka. Moget. Väry moget.
Men jag ger mig inte så då klämmer han till med "För att du är snygg!".
Kom igen! Med det argumentet skulle jag ju hånglat med ynglingen utanför korvmojjen redan!

Kvällen avslutas med att min käre vän ropar "MEN MARINA, VI SKULLE JU LIGGA I KVÄLL!!!" över torget och trumpet konstaterar att jag är en fegis men att jag iallafall har en snygg rumpa.

Ungefär där hoppade jag på cykeln och trampade hem. Ensam. Väry skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar