onsdag 4 juli 2012

Min gårdag. Alternativt; Vissa straffas lite hårdare



Efter att jag kastat mobilen på engelskmannen tittar jag upp och får syn på en präst. Med krage och allt. Min första tanke var ”jaha, nu kommer vi störta och innan vi kraschar kommer prästen att välsigna oss alla och ge oss syndernas förlåtelse. Fan, jag vill ju inte dö nu!”
Men vi landande tryggt och säkert utan några större störningar. Ville vid några tillfällen be mina radskamrater att hålla käften, vi snackar mundiarré utan dess like men jag tryckte bara in hörselsnäckorna ännu längre in i huvudet och höjde volymen. Mina ögon poppade ut ur sina hålor i takt med basen.
På den långa flighten hamnar jag bredvid en taliban! Eller ja, mina fördomar ansåg att han var taliban och eftersom jag överlevde den första flighten tänkte jag ”jaha, NU kommer vi att bli kapade och störta i lämplig byggnad”. Det är ju trots allt USA´s Independence Day idag, det skulle inte förvåna mig om det skulle hända nått skit i världen pga av det.
Att han förutom var lite orakad och hade keps betedde han sig VÄLDIGT nervöst! När jag även insåg att han inte pratade eller förstod engelska blev jag ännu mera säker! Till slut visade det sig att han var en oerfaren indier som inte flugit så mycket/inte alls.
Framför mig hade jag en man iklädd begie skjorta med fiskar och små båtar på, jag kan tyvärr inte bjuda er på en bild, det är så jäkla svårt att smygfota på flygplan. Den här mannen ansåg sig behöva rycka in som ambulerande flygvärdinna och stänga alla handbagageluckor vilket innebar att han lyckades gnugga sitt skrev mot mitt huvud innan jag hann ducka, mums!
När det sedan var dags att kliva av och plocka ner bagaget beslutar han sig för att tränga sig bakåt i gången (läs; över mig) och precis när jag tar ett djupt andetag kommer han svettiga armhåla farandes mot mitt ansikte. Jag ville kräkas!

Efter det här lyckades jag tappa passet i taxin, välta ur handväskan i hotellobbyn och jag fanns inte bokad på hotellet.
Fortsätter det så här lovar jag att uppskatta livet jättemycket om jag kommer hem hel och i rätt tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar