söndag 11 mars 2012

Söndag!

I dag har jag varit lite busy med annat än att blogga, söndagar är mina fixardagar.

Som den perfekta kvinna jag är har jag bakat bröd (scoones till frukost!), lagat matlådor (Killarna i Lyxfällan skulle bli alldeles till sig i byxorna om de visste), borrat (jo, jag kan byta borr i skruvdragaren så den passar pluggen), skruvat (helt otroligt, jag kan hantera en skruvmejsel också) och hammrat lite i väggarna så där i största allmänhet bara för att störa grannarna.

Förutom allt det där har jag, bara för att det är söndag, varit den perfekta dottern och sett till att hämta och skjutsa föräldrarna in till stan för middag och show. Senast det hände var väl någongång på det glada 80-talet när de lite spontant skaffade barnvakt, bokade bord på en restaurang, gick på bio och tillverkade mig genom en snabbis på toaletten innan de begav sig hemåt igen.
De lämnar helt enkelt inte gårdsplanen frivilligt utan måste tvingas därifrån genom diverse mutor. Jag vet inte om folkskyggheten ligger i släkten men den verkar inte ha drabbat mig än och jag tänker kämpa emot den om den kommer smygandes.

Well, det var min söndag i korthet. Måndag i morgon, pepp pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar