måndag 12 mars 2012

Fundering


I lördags kväll/natt cyklade jag hem. Eftersom min cykel blev stulen för ett tag sen får jag låna min kära mors. Lysena på cykeln fungerade inte. På vägen står det en polisbil och som den ögontjänare jag är hoppade jag kvickt av och gick snällt förbi polisen och ett par hundra meter till.
Men nu kan jag inte sluta fundera på: Om de skulle stoppat mig och velat bötfälla mig, hade jag kunnat snacka mig ur situationen? För det är ju faktiskt så att om jag cyklar hem är jag ute i natten kortare tid, alltså sjunker risken för att bli våldtagen/misshandlad. Och de borde ju faktiskt föredra att jag cyklar utan lysen än att få ännu ett till olöst vådltäktsfall på sitt bord, eller?? Jag hoppas verkligen det. Nästa gång jag träffar en polis ska jag fråga! Men innan dess ska jag skaffa nya batterier.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar