fredag 16 mars 2012

Nätdejting


När jag för tre år sedan var nybliven singel testade jag nätdejtning. Det var ett bra sätt att fördriva tiden på kvällarna och samtidigt få en liten egoboost i att killar tog kontakt. Tyvärr var det inte bara killar i min egen ålder som tog kontakt, mitt utseende och min beskrivning lockade även män från 40 år och uppåt. Jag kan inte annat än att förakta de här männen som glider runt på dejtingsidor och tar kontakt med tjejer som är 15-20 år yngre tjejer. Varför i hela h-vete skulle jag svara på ett sånt meddelande när jag fyllt i att jag sökte någon som var max 10 år äldre. Att en 50-åring ens tror att han skulle ha en chans på mig är patetiskt. Till slut tröttnade jag och la till texten ”jag söker efter en kille till MIG inte en fiskekompis till pappa” i min profil.

Så vad träffade jag för killar på nätet? Jo, det var en härlig blandning på killar som lät som riktiga drömmän men som på dejt visade ha lite för stora egon eller väldigt skev självbild. Det har varit killen som just blivit dumpad av sin tjej efter åtta års förhållande (väldigt redo för något nytt –not!), han som aldrig frågade om jag ville stanna över natten utan helt plötsligt stod och höll upp ytterdörren åt mig med tandborsten i munnen och ekonomikillen som försökte vara trendig men som bara fick en löjlig fasad som inte matchade personligheten.

Jag lärde mig ganska snabbt att internet inte var stället där jag skulle träffa min drömprins och att träffa någon genom att endast läsa vad personen i fråga skriver inte passar mig. För att jag ska få en rättvis bild av personen behöver jag få hela paketet serverat på en gång (nej, inte DET paketet).

Grejen med internet är att man inte har en blekaste om vem det är man pratar med, inga referenser –ingenting! Tyvärr upptäckte jag även att killar som jag på ett eller annat sätt träffat och som jag vet (mindre bra) saker om finns på dessa sidor och söker efter seriösa förhållanden, yeah right! Och om de finns där vad är det då som säger att kille med den roliga beskrivningen är likadan bara det att jag inte vet det? Än…

Nepp, internetdejting är inget för mig, jag vill träffa någon genom en gemensam vän alternativt genom mina idiotsäkra raggningsmetoder!



Måste erkänna så här på slutet att jag öppnade ett konto igen, men endast som en tjänst åt en kompis som ville att jag skulle kolla på hans profil och ge honom lite feed back. Passade samtidigt på att spana runt lite och det tragiska är att flera av killarna som fanns där för tre år sedan fortfarande var kvar…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar