onsdag 14 mars 2012

Dagens samhälle


Såg reklamen för Linas barnkasse på tv och kan inte sluta undra;

Har det blivit svårare att vara förälder nu än för 20 år sedan?

Mina föräldrar har alltid jobbat helttid/varit egenföretagare under min och mina syskons uppväxt och vi hade aldrig städhjälp eller en matkasseleverans till dörren.

Däremot var vi syskon tvungna att hjälpa till hemma -städa, tvätta, laga mat och ta hand om hundarna. Men det har bara lett till att vi blev självständiga och ansvarfulla. Min mamma lät mig börja åka hem direkt efter skolan och börja använda spisen som åttaåring, jag var en jäkel på snabbmakaroner och ketchup! Vilket även blev min största näringskälla fram till jag blev 15 och upptäckte snabbnudlar...

Man är som bäst på barnuppfostran när man inte har några barn själv, men hade mina föräldrar curlat mig och serverat allt på silverfat hade jag aldrig blivit den jag är idag -ansvarfull och driven.

Återkommer gärna i ämnet om sisodär 10 år när jag själv kanske har ungar så får vi se vilken metod jag valt. Men om jag får gissa kommer mina ungar att bli tvungna att bidra hemma och jag kommer aldrig köra dem till skolan när de väl lärt sig att cykla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar