fredag 2 mars 2012

Snoppchock

Efter mitt gymbesök igår så hamnade ju tankarna i gynstolen.
Förra gången jag var där, i gynstolen alltså, var det inte den där obligatoriska äldre kvinnan som skulle undersöka mig (innan det här besöket var jag helt säker på att ingen under 50 år fick arbeta som barnmorska) utan en kvinna i 35 års åldern.

Eftersom jag har en förmåga att skämta i tid och otid så drog jag, under själva utförandet av undersökningen, till med "vilken tur att allt ser bra ut, jag var lite orolig att mufflan hamnat i chock, snoppchock". Efter det här blev det lite konstig stämning och jag lärde mig att aldrig skämta när jag har någon mellan benen, varken när det är i medicinskt- eller omedicinskt syfte.


Här någonstans tänkte jag slänga in en bild på en gynstol men när jag bild-googlade hittade jag den här istället:


Alltså, vissa slogans borde inte få användas. Jag vill INTE ha en kreativ upplevelse vid nästa undersökning! Samtidigt kan jag inte låta bli att fundera på vad det skulle innebära...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar