torsdag 23 augusti 2012

Normal socialförmåga? Jag? Nä, skulle inte tro det...

Varför kan jag inte läsa tankar? Skulle kunna betala en jäkla massa pengar för att få 10 gånger av tankeläsande att nyttja när jag vill. Idag hade jag till exempel använt en gång när jag kom in på ett gammalt liggs stammisställe för att äta lunch. Han satt så han såg när jag gick in, jag tittade överallt förutom just på honom. Satte mig sedan strategiskt med ryggen mot hans sällskap och åt min lunch. När han sedan skulle gå klämde han sig förbi mitt bord och tittade rakt på mig, jag såg inte att det var han så jag tittade upp och fick naturligtvis ögonkontakt.

Så vad gör lilla puckade jag? Säger jag hej? Nickar jag och ler? Nej, jag slår undan blicken fortare än kvickt!

Han går vidare och hälsar på de han skulle hälsa på och går tillbaka mot dörren. Jag stirrar intensivt på honom men han undviker mig.

Nu känns det som att en tornado dragit runt i mig och jag är alldeles förvirrad.
Varför sa jag inte hej?
Varför kan jag inte vara stencool i såna där lägen och bara hälsa som en normal människa?
Varför skulle han gå fram och hälsa på någon som han inte kändes direkt tjenis med?
Ville han visa upp sig?
Påverkar jag honom på något sätt?
Vad tänkte han när jag kom in?

VARFÖR KAN JAG INTE LÄSA TANKAR?!?!?!?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar