tisdag 7 augusti 2012

Kroppen talar sitt tydliga språk


Efter att spenderat kvällen med ett fantastiskt sällskap kan jag konstatera att jag inte behöver tvivla på mina känslor. När jag pratade om exet satte det igång känslor som jag inte var beredd på, hela min kropp reagerade och ögonen tårades en aning vid ett tillfälle.
Jag är så otroligt lottad som har en så fin vän som stått ut och lyssnat på mitt ältande under två år och som alltid ställer upp när jag behöver lufta alla tankar.

Så efter kvällens soffhäng kom jag med lite hjälp fram till följande:

1. Det är fan på tiden att jag pratar med Mr. Ex med tanke på hur länge han spökat runt i min hjärna.
2. Om han fortfarande har känslor kvar för mig är det positivt, då kan vi så småningom lära känna varandra på nytt och se var vi hamnar.
3. Om han tycker att jag är skvatt galen som tar upp allt efter så lång tid och att jag bara inbillat mig att han skulle ha några dolda känslor kvar är det också positivt, då kan jag bryta ihop en stund och sen gå vidare på riktigt. Lämna alla tankar om att han är den rätta men vid fel tillfälle och påbörja ett mer seriöst urval av dejtingkandidater alternativt flytta till en stuga i skogen, skaffa 29 katter och bada en gång om året.
4. Om vi hookar upp igen så är mitt liv nästan som en romantisk Hollywood-rulle! DET är nått att skriva i CV´n!

Två dagar har gått sen sms´et men jag tippar på att han hör av sig till helgen, tills dess kan jag finputsa på upplägget så det blir optimalt -tydligt utan att vara desperat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar