måndag 6 augusti 2012

Ta tjuren vid hornen

Okej, jag kanske inte ringde och sa så där till Mr. Ex men jag skickade ett sms:

"Hej, jag skulle behöva prata med dig och få ditt perspektiv på saker och ting. Har du tid med en kaffe i veckan?"

Klickade på skicka och hade sedan ågren som hette duga! Skulle han tycka att jag gick över gränsen? Vem tusan dricker kaffe med sitt ex efter tre år?? (Borde kanske tillägga att vi träffas med jämna mellanrum för utbyta diverse ägodelar som vi bollar mellan oss). Men vi har aldrig träffas utanför dessa byten.
Och om han svarade positivt, vad skulle det betyda?! Är han bara snäll och vill hjälpa sitt smått förvirrade ex? Eller är det så att han kanske saknat mig också?

Så pep lilla luren till:

"Ska nog ha tid för en kaffe, jag hör av mig!"

Positivt! Kände en lättnad samtidigt som jag började fråga mig själv om jag var på väg att starta något stort som jag inte kommer kunna hantera. Men eftersom vi aldrig pratat om varför det tog slut hoppas verkligen att ett ordentligt samtal kan få mina tankar om honom att stabiliseras så jag äntligen kan förstå vad det är jag känner!

Nu är det bara att sitta och vänta på att han hör av sig och inte glömmer bort mig!

I´ll keep ya updated!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar