söndag 26 augusti 2012

Jag, kollektivtrafiken och en gentleman

Jo, det där tåget hem missade jag. Men han är ju en gentleman så han erbjöd mig att betala ett hotellrum åt mig, 75% av mig ville tacka ja och säga -Följ med så har vi galet sex hela natten, sova är överskattat!"
Medan resterande 25% insåg att det vore väldigt dåligt för vår framtida relation och att jag borde hitta någon annanstans att sova. Så kl 23.55 ringde jag och väckte min kära syster och kl 00.15 gick bussen hem till henne.
00.15 konstaterade jag att bussen jag borde suttit på åkte iväg från hållplatsen mitt över gatan. Jag litade  ju på att min käre gentleman hade koll när han med bestämda steg ställde sig vid det som visade sig vara fel hållplats...
Helt plötsligt hade vi 30 minuter till att slå ihjäl så vi gjorde det vi gör bäst -hånglade!
Vi slätade över varandra som två finniga 15-åringar i busskuren och jösses så bra det var! I en av andningspauserna passade han även på att skicka ett sms till min syster där han bad om ursäkt för att jag kommer komma senare och att det var hans fel. Säger ju det -gentleman!

På morgonen när jag berättar (nästan) hela historien, frågar hon -Men vad är det för fel på honom då? Varför blir ni inte ihop?

Jag: Det har du ju frågat förut!

Syster: Ja, jag vet. Men jag kommer inte ihåg svaret.

Jag: Inte jag heller...

Jag kommer tusan inte ihåg varför! Och jag kommer inte på några nya anledningar heller, crap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar