tisdag 10 april 2012

Snålheten och isbjörnarna

Idag var det första dagen på kontoret efter något som borde kännas som en evighet men som gick alldeles för fort!
Hur kommer det sig att fem lediga dagar går 10 gånger så snabbt som fem arbetsdagar??

Iallafall...
Jag sladdade in på jobbet med nytvättat (och blött) hår iförd min nya fina tröja med trekvartsärm och jeans. Det första som hände var att håret frös till is. Sen var jag tvungen att med våld jaga bort alla isbjörnar som bosatt sig på och under mitt skrivbord under helgen. För att sedan konstatera att kylan inte försvann med isbjörnarna, den ligger som en jävla Londondimma i hela kåken!

Allt jag kände just då var:
1. Jag skulle stannat hemma
2. Om jag ändå ska vara här skulle jag haft min onepiece på mig.
3. Mössa inomhus borde vara tillåtet!

Sammanfattningsvis så satt jag med jacka, torgvantar och halsduk på mig hela dagen.
Fan ta alla snåla fastighetsägare som måste vara så jäkla energisparande så att mina skinkor skakar som två kastanjetter hela dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar