tisdag 24 april 2012

Kulturkrock

Efter en minut på kontoret igår kunde jag konstatera att man INTE har blåjeans på sig här. Jag var väldigt ensam om att ha det, men jävlar i min lilla låda va jag var good looking! En av de lokala kollegorna tyckte att det var bra att man äntligen börjat skicka hit lite snyggt folk -mig! Börjar förstå varför de har så stora egon här borta, de går runt och ego-boostar varandra på löpande band, rätt trevligt faktiskt.

Vidare så har de den hemskaste av alla heltäckningsmattor:


Jag får psykbryt så fort jag råkar tittar lite för länge på den. Varför gör man ett så små plottrigt mönster på en matta? Blir nästan lite sjösjuk och vill kräkas på den.

I övrigt så uppfyller kontoret alla mina förutfattade meningar angående utländska kontor, strikt, sterilt och alldeles för lite skratt. Men ärligt talat skulle jag inte ha något emot att byta land ett tag och pröva på något nytt, man upplever saker på ett helt nytt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar