söndag 22 april 2012

Långlördag

Min dag i bilder:

Eftersom jag inte reflekterat över att lördagar inte är en vardag ringde inte mitt alarm imorse.


Men tack o lov är jag ingen sjusovare utan vaknade av mig själv.

Glider in på flygplatsen och möts av det här:


Det Schweiziska hockeylandslaget skulle med samma flyg som mig, BIG like! Eftersom jag inte skulle ha något emot att bli hockeyfru var planen att lura in någon av dem i 10 000-meters klubben med mig men det gick inte så bra... Men jag hade iallafall något fint att titta på!

Hoppar på planet och sätter mig på min fönsterplats. När vi börja taxa ut märker jag att det känns lite ensamt på min rad:


Får "plötsligt händer det"-känslan! Jag har en helt egen rad!! Bakom mig trängdes hockeypojkarna, jag är väldigt nöjd.

Börjar känna mig lite hungrig och som på beställning kommer en flygvärdinna och delar ut "pizza":


Alltså, när jag öppnade kartongen var inte pizza det första jag tänkte på. Jag tror att det är en riktig snuskhummer som kommit på den här utrymmesbesparande "pizza"-formen.


När vi landar tar jag en liten språngmarch för att hinna med min transfer till ett av de stora länderna i väst. Joggar in lagom till ombordstigningen och möts av "plötsligt händer det"-känslan nr 2:



Extra benutrymme!!! Hur stor är chansen?? Jag sitter där och sparkar med benen i luften likt en dvärg i en stor fotölj, så grymt skönt!

Efter ett tag började jag fundera på hur full piloten var:


Jag tror att den gula linjen som går över hela skärmen är den tänkta rutten och den andra visar hur vi verkligen åkte. Tycker att det är bevis nog att han inte var riktigt nykter.

Börjar bli lite hungrig igen och vad kommer in om inte; En vaginapizza igen!


Och den hade sällskap med lite glass!

Efter 16 timmar, två vaginapizzor och kalasplatser fick jag stå i kön till tullen i 90 minuter, jag skulle ha tagit en bild på kön för den var verkligen imponerande men hjärnan var inte riktigt med efter så många timmar på resande fot.

Så, imorgon står det shopping på schemat! Yeay!

2 kommentarer:

  1. Jag tror jag dööör! Tack för spänningslösande asgarv på lunchen! Det va verkligen vad jag behövde, skitstressad och ensam som jag va! Pöss på dig

    SvaraRadera
  2. Det är så himla kul att få feed back! Att få dig att skratta ger mig så mycket tillbaka!
    Puss o kram

    SvaraRadera