fredag 11 maj 2012

Rykten

Bloggen, det vill säga jag, har mötts av ryktet att arga djurrättsaktivister håller på och planerar en stor aktion mot mig.
Men kära vänner, jag måste be er att lägga ner era storslagna planer.

Jag garanterar att inga älgar kom till skada under mitt lilla äventyr i fredags. Det var inte ens någon av dem som var i närheten av att bli skadeskjuten. Jag tittade till dem senast i morse och de står prydligt kvar på min balkong, en balkong som dessutom är inglasad så de slipper bli blöta i pälsen av regnet.

Tro mig jag tar väl hand om mina älgar och när stunden är kommer väljer jag noga ut min jägare. Vill hitta någon som är pricksäker, har ett rejält gevär och som vet vad han håller på med så att ingen blir skadad.
Så ni kan vara lugna.

Glad älg!

1 kommentar:

  1. Osäker på om jag ska va glad för älgarnas skull elles ledsen. ;-) /E

    SvaraRadera