söndag 13 maj 2012

Fredagsfull!

Det verkar ha blivit en liten tradition att jag blir lite salongsberusad på fredagar nu för tiden.

Så i fredags var jag ute med mina framtida kollegor, först drack vi lite vin på kontoret, sen blev det middag och mer vin och kvällen avslutades i en trevlig bar med drinkar.

I den här baren satt det tre-fyra kvinnor i den väldigt höga medelåldern/närmare döden. Jag kan förstå om man vill göra sig fin även i den(slut)fasen av livet men...
När man har ett ansikte som är lika rynkigt som ett frystorkat äpple och påsar under ögonen som är i samma storlek som IKEA-kassar, är det INTE snyggt att toppa med billigt löshår och en tajt klänning från Gina Tricot. Vem försöker de lura? De såg bara patetiska ut. Varför är det så svårt att acceptera sin ålder och klä sig där efter? Jag har inte fyllt 30 än men har ändå koll på vad småkidsen har på sig för att inte klä mig som dem.

Tillbaka till historien - i sällskapet fanns det även två unga latinokillar, max 25 år. Max!
Vad tror de här kvinnorna egentligen? Att killarna umgås med dem för att de är heta och sexiga?
I don´t think so. Någonting annat är det. Jag vet dock inte vad, men jag skulle vilja veta.

Det är lika patetiskt med gamla gubbar och unga tjejer. Jag förstår det helt enkelt inte.

Önskar verkligen att jag kunnat ta en bild på någon av de där kvinnorna, eller ja, helst allihopa, men blixten på mobilen är lite avslöjande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar