måndag 27 februari 2012

Vägen till en mans hjärta går genom magen...


Jag måste själv säga att jag är en sån där initiativtagande tjej. Jag har ett alldeles för stort kontrollbehov för att kunna lämna saker åt slumpen och det i kombination med att jag är lite påhittig gör att jag rätt ofta tar initiativ när det gäller killar. Ett exempel på det hittar du här.
Ibland är det dock lite svårt att se skogen för alla träden. Som den där gången när jag fick ett mindre utbrott på hyrbilskillen för att han ”gömt” min hyrbil på en parkering. Jag blir sällan arg men den lilla stackaren fick ta emot all min dåvarande frustration. Efter ett par veckor (kan väl tillägga att jag hyrde bil flera gånger i veckan både före och efter mitt lilla utbrott) kom jag på att den där killen jag väldigt söt! Varför hade jag inte sett det??
Så jag gjorde en lite efterforskning på internet, tack Facebook! Och konstaterade att han nog var singel.
Eftersom jag kallat honom idiot i telefon kändes det som att jag borde vara den som bad om ursäkt. Sagt och gjort så gick jag och köpte en stor chokladmuffin på Wayne´s, stoppade en lapp i påsen där det stod ”Ber om ursäkt för mitt beteende här om veckan, hör av dig om du vill ha kaffe till muffisen”. Efter mycket ångest, velande och peppande från en väldigt bestämd kollega, gick jag med darrande steg ner till hyrbilskontoret där han normalt sett stod ensam bakom disken, men inte den här gången! Självklart står i nästan hela personalstyrkan där! Rodnaden i mitt ansikte fick snabbt samma färg som en stopp-skylt.
Funderade allvarligt på att vända på klacken och springa därifrån, men tog mitt förnuft till fånga och sa/stammade ”Hej, förlåt att jag kallade dig idiot, jag var lite stressad”. Han tog emot min muffin-påse och sa ”Det är lugnt”. Sen småsprang jag därifrån med mina knallröda kinder och bultande hjärta.
Hade jag just gjort bort mig så gravt att jag aldrig någonsin skulle kunna hyra bil igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar