torsdag 23 februari 2012

Jaga eller icke jaga


Jag och en av mina killkompisar är mitt uppe i en diskussion där jag vidhåller att killar inte gillar när man som tjej tar initiativ medan han hävdar att det är precis det de vill.
Mitt starkaste argument är att killar är (när det kommer till såna här saker) primitiva varelser som behöver jaga. Alla vill ha det de inte kan få.

Han hävdar att dagens kvinnor är så tuffa att han som man inte vågar gå fram och prata med en tjej. Jag kan hålla med honom lite i det för jag och mina kompisar är inte barmhärtiga om det kommer fram en full kille på krogen som kläcker ur sig (tänkt nu att han sluddrar lite) "är det nå drag ikväll??" eller (på hemsk låtsas stockholmska) "jo du vet, jag bor ju i Stockhoooolm" . På fråga 1 blir svaret ja eller nej, på fråga 2: Kul för dig! Kan du gå härifrån nu?
Men skulle en städad kille komma fram och säga något i stil med "jag har suttit där borta i en halvtimme nu och jag måste bara få säga att du har väldigt snygga ben/fint leende/fantastisk utstrålning", det är bara att välja nått av alternativen. Ge mig en komplimang och du har min uppmärksamhet! Svårare än så är det inte. Men bara för att vara extra tydlig (om någon av manlig härkomst läser detta): att tala om för mig vad jag har för hårfärg är INTE en komplimang, jag har själv valt färgen och jag är inte färgblind.
Men tyvärr så måste killarna dricka för att våga gå fram och när de väl druckit så mycket att modet börjar komma blir de avspisade för att de är för fulla och så kommer de ihåg händelsen nästa gång de går ut och så börjar de dricka igen, moment 22 helt enkelt!

Så vår gemensamma lösning på problemet kommer (som jag ser det) bli: Killarna måste sluta dricka sig fula (ja, det ska stå fula men fulla går också bra) och odrägliga så ökar de chansen att heta donnor som jag själv tar det där förbannade intiativet. Och om de (vilket vore trevligt) någongång skulle sluta vara så fega och gå fram till en tjej, ge henne en komplimang! Hur svårt kan det vara? Oavsett om hon inte fortsätter prata med dig hela kvällen så kommer hon känna sig smickrad. Smickrad tjej = glad tjej!

Som det är nu måste tjejerna ta första steget och sen snällt sitta och vänta på att killen ska uppfatta att startskottet för jakten har avfyrats...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar