tisdag 21 februari 2012

Marina had a little lamb...


Här kommer fortsättningen på mitt äventyr med Lammet. Första delen hittar du här!



Jag - Jag behöver skjuts i morgon kväll så jag tänkte att han skulle köra hem mig i sin fräsiga bil, som tack tänkte jag slänga åt honom en pizza eller nått.  Gör två flugor på smällen: 1. Han måste vara nykter. 2. Jag kan ställa massa jobbiga frågor när han kör för då kommer han ingenstans! Jag är så jäkla smart!!!
Vännen - Som vanligt har du en utmärkt plan där med skjutsandet. Det visar också om han är en givmild person som offrar sin tid (och bensin) för dig.
Jag - Planen gick i lås! Han kom och hämtade mig, jag föreslog att vi skulle äta pizza innan han körde hem mig.
Ungefär då sa ha -"Det här var uträknat! Du ville träffa mig nykter!". Jag bara log.
Vi pratade som vanligt och jag var snygg som vanligt.
Sen satt vi utanför huset och pratade i bilen och jag tog upp frågan -var "inte ute efter ett förhållande" den verkliga orsaken eller bara en ursäkt? Han vidhöll att så var det, han gillar att laga mat och att bjuda hem folk på middag, så även mig...

Det gör lite ont, han är en så fin kille och med lite mognad skulle han kunna bli den perfekta pojkvännen!

Så nu är det bara att ladda om, sätta på mig masken och le hela dagen - syster yster har fest ikväll. Har inte ens köpt en ny klänning, skäms lite...

Vännen - Men du menar alltså att hans avsikt med middagen var just bara middagen o sällskapet och inga andra avsikter. Inte ens lite gymnastiska övningar var avsikten?! (Fast nu råkade det väl bli så ändå, eller hur?)
Men ska fortsätta hålla kontakt eller bara råka springa på varandra under festkvällar. Har du nån ytterligare plan?
Man måste inte köpa nya klänningar till alla fester, även om det så är systerysters, sådeså. Du är ju snygg i vilket fall. Det kommer flatkompisarna också märka och bli irriterade för att din systeryster har en så snygg syrra som inte är flata. Så håll i hatten (eller kjolkanten iaf) på den där festen, du o din brorsa kommer ha askul.

Jag – Jag har börjat få psykfalls tendenser! Det började visa sig redan i fredags och höll i sig hela helgen, med andra ord: den årliga höstdeppen är här!!!
Börjar gråta för minsta motgång och tycker mest synd om mig själv, så synd att jag ätit godis hela helgen…Såg på nyheterna att depressioner är vanligare bland kvinnor som äter minipiller, känns skönt att jag är i gott sällskap.
Japp, det är vad han säger. De gymnastiska övningarna frågade jag inte om, det var nog en bonus för oss båda…
Planen = radiotystnad! Inget gillande på FB, inga mess. Ska ut på lördag igen så jag lär springa på honom men jag ska INTE gå hem med honom! Ska bara vara så där allmänt snygg och retsam.
Flatkompisarna var… hur ska jag säga?? Manligare än min bror! Stackarn var ensam bland 14 tjejer varav en (jag) satt och surade i ett hörn och längtade hem… Lyckades smita tidigt och var hemma i sängen med min godisburk kl 22.30.

Efter det här träffade jag inte lammet på flera veckor. Jag hörde inte av mig och inte han heller.  Men för ett tag sen var vi på samma fest och jag kunde snabbt konstatera att han fortfarande påverkar mig.
Planen var att jag skulle vara glad, trevlig, oemotståndligt snygg och aningens reserverad så att han skulle dregla efter mig men jag är en sååå dålig skådespelerska! Snygg var jag men det var ju han med! Så det var jag som stod för det mesta av dreglandet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar