måndag 20 februari 2012

Bä bä lilla lamm

Jag har haft en liten förkärlek till att skriva av mig om mina äventyr även om jag inte haft någon blogg. Mottagaren har istället varit en underbar vän som skrattat åt det jag skrivit och gett mig en massa respons. Är det något jag är svag för så är det att få folk att skratta, få saker ger mig så mycket som att få någon att le.

Så jag tänkte dela med mig av valda delar ur en av våra mail-diskussioner.

Bakgrunden är att jag träffade en kille några år yngre än mig som efter en natt fylld med prat bjöd mig på middag hemma hos sig nästkommande helg, det här skrev jag efter middagen:


Jag - Kom på att jag lovade en rapport, den kommer här:

Kvällen innehöll supergod mat, 2.5 flaskor vin, prat till kl 03 och intima övningar!

Lammet är stundtals väldigt mogen, hans lägenhet var välstädad och snygg. Men som alltid kommer den där obekväma morgonen där man inte riktigt vet var man har varandra, lägg där till ett telefonsamtal från mamma och en kollega som dök upp…

Han skickade sms på lördags eftermiddagen och tackade för en trevlig kväll. Igår föreslog jag att vi skulle ta en nykter aktivitet i veckan, men det har han inte svarat på men vi Wordfeudar och chattar så vi får väl se. Skulle gärna träffa honom igen, nykter… Han var rätt nervös i början, vet inte om det beror på mig eller själva dejtandet.


Vännen - Haha, vilken fantastisk rapport. Eller både och, men underhållande iaf, som vanligt när det gäller dig.

Jag tror på den där killen. Han har ju inte visat några konstiga egenheter väl. Att mamma ringer, gör inget. Att kollega kommer förbi betyder bara att han är omtyckt. Att han är nervös... Vem skulle inte va det när man får en snygg tjej på besök som man har värsta förhoppningarna på att det VERKLIGT ska bli nåt.J


Jag - I onsdags frågade jag Lammet om den nyktra aktiviteten igen, han svarade att han inte var ute efter ett förhållande (!!!) men att han absolut ville hitta på nått.
Öhh, vänta här nu!! ”ute efter ett förhållande”??? Vem var det som lagade en trerätters åt mig nyss?? Och vem fasen har sagt nått om något förhållande?? Så jag svarade nått undvikande och tog inte upp saken. Men känslan var att nån yttre påverkan gjorde att han backade, kanske mina vuxenpoäng eller driftighet, vad vet jag…

Men så i fredags var jag ute igen och gissa vem jag sprang på och som bjöd mig på vin?? Rätt! Lammet!
Efter mycket om och men så hamnade jag hemma hos honom och han SOMNAR som ett litet barn!!! Fick inte ens hångla ordentligt!
Blev lite sur så kl 8 på morgonen smyger jag, smidigt likt en flodhäst (slog ner några fjärrkontroller), ut. Lämnar ingen lapp, inget sms, inte ett spår.

Lördag kväll, skulle inte gå ut egentligen men hamnar på en middag… Kl 19.30 får jag sms ”du var borta när jag vaknade?!”
Svarade kort och gott att jag gjorde en Lammet = smyga ut innan sällskapet vaknade (han sa att han skulle göra det efter vår första natt hemma hos M). Kände redan i och med att han messade att nått hade ändrats igen, så vi messade lite och sen gick vi ut till stället där han och hans vänner var. Får en kram och sen släpper vi inte varandra, hånglar, skrattar, dansar.
Efter en stund rycker en av hans äldre (och klokare) tag i honom och säger: ”Du är en idiot, hon är skitsnygg och jättetrevlig, och du är en idiot!”
Kände verkligen för att high-fivea vännen efter den kommentaren! Så jag kallade honom för idiot resten av kvällen.

Hamnar hos honom igen, den här gången somnar han inte! Morgonen efter var mer avslappnad och vi kunde ligga kvar i sängen och snacka, kändes bra.

Messade ett god natt i söndags och fick ett god natt och tack för sällskapet tillbaka.

Idag messade han god morgon och sen har vi fortsatt messat hela dagen.
Har inte en susning om var jag har honom, riktig frustrerande, men nu är det fasen upp till honom att styra upp det här!

Vännen - Jag älskar att läsa dina små kärleksstories o helginsidenter, så´ru vet. Önskar bara att killarna skulle fatta bättre. Precis som han kompisen sa där på lördagkvällen.
Kortfattat nu: Men herregud vilken kille. Verkar lite hmm... Osäker, kanske?! Eller har han bestämt sig nu? Och riktigt konstigt om han bjuder på egenlagad trerätters om han inte vill att det ska bli nåt mer. Han är (alt. har varit) knäpp. Verkar ju va på väg på rätt spår nu iaf, äntligen. Håller tummarna att det håller i sig.


Som ni märker är det inga korta konversioner vi haft och den här fortsätter imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar