fredag 1 juni 2012

Comfort hotel i Luleå

Det här inlägget är inte till er fördel.

Vi börjar med min utsikt från sängen. Tre stora speglar på motsatta väggen, från golv till tak. Varför behöver man speglar när man sover?! Eller är det så att hotelledningen ville inspirera sina gäster till lite "sexy time"?? Det känns bara tacky.




Och när vi ändå är inne på tacky kan vi titta på väggen till vänster om speglarna.


Kaskadspya eller kiss, who knows?! Jag närmade mig inte mer än så här. Det var även tydliga spår på tavelramen. Varför betalar men inte 1500 spänn till en målare som målar över skiten? Äckligt!!!


Till höger om sexspegel satt det en dam på väggen.


Den var säkert jättecool för 25 år sedan. Verkligen, absolut, utan tvekan!
För ovan nämnda 1500 spänn hade målaren även kunnat trolla bort den här, två för en liksom.


Om man ville köra/öva på sin inrepeterade scenshow i sin ensamhet gick det också bra. Taket vid fönstret var förberett med en ljusramp och draperi/gardiner för en extra effektfull show!



I taket hängde det ett fågelbo!


Fast jag såg aldrig några fåglar, kanske borde öppnat fönstret om de nu var ute och rullade hatt på stan?!



Sparar godbitarna till sist.
Det fuktskadade och mögliga våtutrymmet!!

Golvet fick mig att tänka på alla sunkiga sporthallstoaletter jag varit tvungen att uppsöka under min uppväxt. Men på ett hotell? Hur tänkte de när de la in det här??



Handfatet var utrustat med en retroinspirerad kran.


På en gammal kommunal skoltoalett hade jag inte blivit förvånad, men återigen, det är på ett hotellrum!!

Men de har gjort en kraftanstränging på att hitta en sophink som passar både retro-kranen och den absolut inte snålspolande toaletten från 1800-talet.


Lägg gärna märke till de förtjusande aprikosfärgade fodren, målade efter att kaklet sattes upp. VARFÖR??? Är ni färgblinda eller?!

Comfort hotel på Storgatan i Luleå får - 5 på en skala mellan 0 och 10!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar